Sök tjänst

stäng x

"" gav  träffar

    Dölj filter 
       
       

    Ekonomi (22)

    • Anmäl användare till Swedbanks kortportal

      Här anmäler du som närmaste chef anställda som ska ha tillgång till Swedbanks kortportal.

      Här anmäler du som närmaste chef anställda som ska ha tillgång till Swedbanks kortportal.

    • Anmäl företag, E-faktura

      Här kan du anmäla organisationer/företag som vill få E-faktura.

      Här kan du anmäla organisationer/företag som vill få E-faktura.

    • Ansökan om växelkassa

      Med denna E-tjänst kan verksamheten ansöka om en växelkassa till sitt försäljningsställe. Verksamheten kan också vid behov anmäla ändring om växelkassans storlek.

      Med denna E-tjänst kan verksamheten ansöka om en växelkassa till sitt försäljningsställe. Verksamheten kan också vid behov anmäla ändring om växelkassans storlek.

    • Betalkort/inköpskort

      Med denna E-tjänst kan en chef ansöka om betal- eller inköpskort för sin medarbetare.

      Med denna E-tjänst kan en chef ansöka om betal- eller inköpskort för sin medarbetare.

    • Betalningsdag - ändra

      Om du upptäcker att en faktura har gått iväg med fel betalningsdag kan du skicka in denna E-tjänst med ändring av betalningsdag. 

      Om du upptäcker att en faktura har gått iväg med fel betalningsdag kan du skicka in denna E-tjänst med ändring av betalningsdag. 

    • Försäljningsverksamhet

      När verksamheten planerar att starta försäljning behöver viss information ansökas om/ skickas in  - vem är kassaansvarig, växelkassa, swish och kortterminal.

      När verksamheten planerar att starta försäljning behöver viss information ansökas om/ skickas in  - vem är kassaansvarig, växelkassa, swish och kortterminal.

    • Handkassekort - ansök

      Med denna E-tjänst kan du som ansvarig chef ansöka om nytt handkassekort för din verksamhet. Om verksamheten har haft kort tidigare och det ska ersättas använd E-tjänsten Handkassekort - Ändra.

      Med denna E-tjänst kan du som ansvarig chef ansöka om nytt handkassekort för din verksamhet. Om verksamheten har haft kort tidigare och det ska ersättas använd E-tjänsten Handkassekort - Ändra.

    • Handkassekort - ändra

      Här kan du avsluta  eller ersätta ett handkassekort. Du kan också ändra beloppet på kortet.

      Här kan du avsluta  eller ersätta ett handkassekort. Du kan också ändra beloppet på kortet.

    • Kassaansvarig - anmäl/ändra

      Med denna E-tjänst kan du anmäla vem som är kassaansvarig för ett försäljningsställe. Du kan också anmäla ändring.

      Med denna E-tjänst kan du anmäla vem som är kassaansvarig för ett försäljningsställe. Du kan också anmäla ändring.

    • Maskiner och inventarier - såld, stulen, slängd flyttad

      Du skickar in E-tjänsten när en inventarie, maskin, bil eller likande har blivit stulen, såld, flyttad eller skrotad. 

      Du skickar in E-tjänsten när en inventarie, maskin, bil eller likande har blivit stulen, såld, flyttad eller skrotad. 

    • Rapportera in önskemål - Beslutstöd

      Här kan du rapportera in önskemål om förändring/utveckling av kommunens beslutsstödssystem.

      Här kan du rapportera in önskemål om förändring/utveckling av kommunens beslutsstödssystem.

    • Referenskod - hantera

      Här kan du beställa, ta bort och ändra mottagare för referenskoder.

      Här kan du beställa, ta bort och ändra mottagare för referenskoder.

    • Swedbanks kortportal - ändra

      I denna E-tjänst kan du avsluta en användares behörighet. Du kan också ändra behörighet för en användare.

      I denna E-tjänst kan du avsluta en användares behörighet. Du kan också ändra behörighet för en användare.

    • Utlandsbetalning

      Med denna E-tjänst kan du skicka in ett underlag för en utlandsbetalning.

      Med denna E-tjänst kan du skicka in ett underlag för en utlandsbetalning.

    Fika och catering (4)

    Inköp och upphandling (7)

    • Bussresa

      I denna e-tjänst kan du:

      1. Beställa bussresa direkt, om resan är angiven i prislistan.
      2. Begära offert på bussresa utanför angiven prislista (konkurrensutsättning).

      I denna e-tjänst kan du:

      1. Beställa bussresa direkt, om resan är angiven i prislistan.
      2. Begära offert på bussresa utanför angiven prislista (konkurrensutsättning).

    IT (18)

    • Ansök om konto för bokningsansvarig i Digitalt sekretessmöte (Vidicue)

      Kontoanmälan bokningsansvarig.

      Kontoanmälan bokningsansvarig.

    • Appbeställning till iPhone, iPad, Mac och Samsungtelefon

      Här kan du beställa app till iPhone, iPad, Mac och Samsungtelefon.

      Här kan du beställa app till iPhone, iPad, Mac och Samsungtelefon.

    • Beställ ärendehandläggare i Open ePlatform

      Här kan chefer, e-samordnare eller e-tjänstadministratör beställa handläggarrättighet för person i Open ePlatform. 

      Om du inte ingår i någon av grupperna kontakta ovanstående för att föreslå Ärendehandläggare.

      Här kan chefer, e-samordnare eller e-tjänstadministratör beställa handläggarrättighet för person i Open ePlatform. 

      Om du inte ingår i någon av grupperna kontakta ovanstående för att föreslå Ärendehandläggare.

    • E-tjänst - beställning/fråga/ändring/felanmälan

      Här kan du ställa frågor, lämna synpunkter/förbättringsförslag, begära ändring av befintlig e-tjänst eller göra en felanmälan.

      Om du vill föreslå en ny e-tjänst; kontakta e-samordnaren på din förvaltning

      Du som är e-samordnare beställer ny e-tjänst här.

       

      Här kan du ställa frågor, lämna synpunkter/förbättringsförslag, begära ändring av befintlig e-tjänst eller göra en felanmälan.

      Om du vill föreslå en ny e-tjänst; kontakta e-samordnaren på din förvaltning

      Du som är e-samordnare beställer ny e-tjänst här.

       

    • HSAid och sithskort/reservkort, beställning och avregistrering

      HSAid, siths och reservkort

      HSAid, siths och reservkort

    • Informera om e-tjänst

      Open ePlatform är vårt utpekade e-tjänstsystem. Om IT-chefen ändå godkänner beslut om att investera i en annan e-tjänst, ska den länkas från vår samlade e-tjänstplattform, minasidor.alingsas.se eller internservice.alingas.se. Syftet är att användarna enkelt ska kunna hitta och söka efter tjänsten utifrån kategori och målgrupp.

      Open ePlatform är vårt utpekade e-tjänstsystem. Om IT-chefen ändå godkänner beslut om att investera i en annan e-tjänst, ska den länkas från vår samlade e-tjänstplattform, minasidor.alingsas.se eller internservice.alingas.se. Syftet är att användarna enkelt ska kunna hitta och söka efter tjänsten utifrån kategori och målgrupp.

    • Kommunportalen - support

      E-tjänst för frågor, felanmälan, behörighet, publicering av innehåll på Kommunportalen.

      E-tjänst för frågor, felanmälan, behörighet, publicering av innehåll på Kommunportalen.

    • Pulsmätning - engagemang och trivsel

      Välkommen till en av årets pulsmätningar som mäter engagemang och trivsel.

      Välkommen till en av årets pulsmätningar som mäter engagemang och trivsel.

    • Samarbetsyta i Teams - beställning

      Här kan du som är chef eller e-samordnare beställa samarbetsyta i Teams.

      Här kan du som är chef eller e-samordnare beställa samarbetsyta i Teams.

    • Systemlistan - behörighet

      Här kan du beställa behörighet till Systemlistan.

      Här kan du beställa behörighet till Systemlistan.

    • Systemuppgradering

      I denna e-tjänsten kan du som är systemförvaltare beställa hjälp av tekniker vid Alingsås kommuns it-avdelning med systemuppgradering.

      I denna e-tjänsten kan du som är systemförvaltare beställa hjälp av tekniker vid Alingsås kommuns it-avdelning med systemuppgradering.

    • Tjänstekatalogen - behörighet

      Här beställer du behörighet till att se din förvaltnings eller avdelnings/enhets uppgifter i tjänstekatalogen. Din chef ska godkänna din beställning via denna e-tjänst.

      Här beställer du behörighet till att se din förvaltnings eller avdelnings/enhets uppgifter i tjänstekatalogen. Din chef ska godkänna din beställning via denna e-tjänst.

    Lön och HR (55)

    • Anmäla medarbetare till avancerad resursplanering/ resurspass

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Anmäla timavlönad (ej i Time Care Pool)

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

       

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

       

    • Anmäla timavlönad i Time Care Pool

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Anmäla/avsluta uppdrag som god man

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Anmälan ersättning enligt AB gällande semester

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Anmälan vård av svårt sjukt barn

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Ansökan om avgiftsbestämd ålderspension för förtroendevalda

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Arbetstidsschema Grund/Partiellt

      Via denna e-tjänst rapporteras medarbetarens arbetstider in utifrån sysselsättningsgrad och chef signerar.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      Via denna e-tjänst rapporteras medarbetarens arbetstider in utifrån sysselsättningsgrad och chef signerar.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Avsluta utvärderingsuppgift i Time Care Planering

      E-tjänsten används när utvärderingsuppgift ska tas bort/avslutas i Personec/Självservice.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten används när utvärderingsuppgift ska tas bort/avslutas i Personec/Självservice.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Avsluta timanställning

      E-tjänsten används vid avslut av anställningar för timavlönade vikarie.

      Viktigt att vikarien får information av chefen innan e-tjänsten skickas in till lön- och bemanningsenheten.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten används vid avslut av anställningar för timavlönade vikarie.

      Viktigt att vikarien får information av chefen innan e-tjänsten skickas in till lön- och bemanningsenheten.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Behörighetsformulär till personalsystem för chef och administrativ personal

      Behörighet i personalsystem Personec P, Timecare, Adato och Visma Recruit.

      Behörighet i personalsystem Personec P, Timecare, Adato och Visma Recruit.

    • Belastningsregister

      Denna e-tjänst används för att skicka in utdrag ur belastningsregister till lön- och bemanningsenheten. Utdrag ur belastningsregister skickas in enbart av chef, administratör eller samordnare. 

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade. För mer information kontakta lön och bemanningsenheten via telefon.

      Denna e-tjänst används för att skicka in utdrag ur belastningsregister till lön- och bemanningsenheten. Utdrag ur belastningsregister skickas in enbart av chef, administratör eller samordnare. 

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade. För mer information kontakta lön och bemanningsenheten via telefon.

    • Beslut om indragen sjukpenning

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Beställa intyg

      Här  kan du som arbetar i Alingsås kommun beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg eller inkomstintyg.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      Här  kan du som arbetar i Alingsås kommun beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg eller inkomstintyg.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Beställarbehörighet för Time Care Pool

      Här kan du som chef beställa eller ta bort behörighet för beställare i Time Care Pool.

      Här kan du som chef beställa eller ta bort behörighet för beställare i Time Care Pool.

    • Beställning av ID-kort

      Via denna e-tjänsten kan du som chef beställa identitetskort 

      Via denna e-tjänsten kan du som chef beställa identitetskort 

    • Beställning av rekrytering

      Vid beställning av rekrytering, skapa kravprofil och skapa annons i Visma Recruit.

      Vid beställning av rekrytering, skapa kravprofil och skapa annons i Visma Recruit.

    • Bisyssla anmälan

      E-tjänst för att anmäla bibyssla.

      E-tjänst för att anmäla bibyssla.

    • Centralfacklig tid - ledighetsansökan

      I denna e-tjänst ansöker medarbetaren om tjänstledigt för sin centralt avtalade fackliga tid.

      I denna e-tjänst ansöker medarbetaren om tjänstledigt för sin centralt avtalade fackliga tid.

    • Familjehem

      I denna E-tjänst kan uppgifter för arvode/omkostnad rapporteras.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade

       

      I denna E-tjänst kan uppgifter för arvode/omkostnad rapporteras.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade

       

    • Framtidens ledare - ansök

      Alingsås kommun erbjuder nu ett nytt utbildningskoncept för att inspirera och förbereda potentiella ledare i vår verksamhet.

      Är du nyfiken på vad ett ledaruppdrag i Alingsås kommun skulle innebära? Är du öppen för att ta reda på din egen ledarpotential? Då är detta utbildningen för dig!

      Välkommen med din ansökan!

      Alingsås kommun erbjuder nu ett nytt utbildningskoncept för att inspirera och förbereda potentiella ledare i vår verksamhet.

      Är du nyfiken på vad ett ledaruppdrag i Alingsås kommun skulle innebära? Är du öppen för att ta reda på din egen ledarpotential? Då är detta utbildningen för dig!

      Välkommen med din ansökan!

    • Fördelning av lön - flera personer

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Fördelning av lön - för en person

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Företagshälsovård - synpunkter och avvikelser

      Här kan du som chef eller annan beställare lämna synpunkter eller anmäla avvikelse på beställd eller genomförd tjänst inom företagshälsovården.

      Här kan du som chef eller annan beställare lämna synpunkter eller anmäla avvikelse på beställd eller genomförd tjänst inom företagshälsovården.

    • Försenad rapportering

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Förskjuten arbetstid

      Endast chef kan skicka in denna e-tjänst!

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      Endast chef kan skicka in denna e-tjänst!

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Förtroendevalda - Anmälan förändring

      Anmäla nytt, ändra eller avslut.

      Anmäla nytt, ändra eller avslut.

    • Inbeordring under semester enligt AB

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Introduktionsutbildning VoO

      Vilka ska genomföra introduktionsutbildning?

      Vilka ska genomföra introduktionsutbildning?

    • Inventering instruktörsutbildning HLR

      E-tjänst för inventering och anmälan av HLR-instruktör

      E-tjänst för inventering och anmälan av HLR-instruktör

    • Kontaktperson - Kontaktfamilj - Stödförälder

      I denna E-tjänst kan uppgifter för arvode/omkostnad rapporteras.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade

      I denna E-tjänst kan uppgifter för arvode/omkostnad rapporteras.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade

    • Koppla schema från Time Care planering

      Uppgift till Lön och bemanningsenheten om scheman i Time Care planering som kan kopplas för medarbetare i lönesystemet Personec.

      Här kan du med fördel ange flera personers schema i samma e-tjänst.

       

      Uppgift till Lön och bemanningsenheten om scheman i Time Care planering som kan kopplas för medarbetare i lönesystemet Personec.

      Här kan du med fördel ange flera personers schema i samma e-tjänst.

       

    • Kostavdrag

      Bifoga mall för kostavdrag.
       

       

      Bifoga mall för kostavdrag.
       

       

    • LAS-period för timavlönad

      Via denna e-tjänst anmäler chef eller administratör anställningsperiod för rätt LAS-dagar. 

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      Via denna e-tjänst anmäler chef eller administratör anställningsperiod för rätt LAS-dagar. 

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Lägg på utvärderingsuppgift i Time Care Multi Access

      När medarbetaren är åter i tjänst och utvärderingsuppgift ska läggas på i Personec/Självservice. 

       

       

      När medarbetaren är åter i tjänst och utvärderingsuppgift ska läggas på i Personec/Självservice. 

       

       

    • Lönebeslut

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Lönetillägg

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Löneväxling till pensionspremie - överenskommelse

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Ny befattningsbenämning

      Vid förändrade behov i verksamheten ansöker förvaltningarna om att inrätta nya befattningsbenämningar via den här e-tjänsten.

      Vid förändrade behov i verksamheten ansöker förvaltningarna om att inrätta nya befattningsbenämningar via den här e-tjänsten.

    • Ny placering för månadsanställd medarbetare

      Används vid byte av arbetsplats/enhet.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      Används vid byte av arbetsplats/enhet.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • PAN-tjänstgöringsrapport

      Denna e-tjänst ersätter blanketten "Anställningsavtal/Tjänstgöringsrapport PAN" 

      Ange föregående månads arbetade timmar och skicka in senast den 10:e.

      Denna e-tjänst ersätter blanketten "Anställningsavtal/Tjänstgöringsrapport PAN" 

      Ange föregående månads arbetade timmar och skicka in senast den 10:e.

    • Semester under sjukfrånvaro

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Semesterdagar till timmar

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    • Sjuklön/vård av barn för timavlönad

      I denna e-tjänst rapporterar du om sjuklön och vård av barn. Du informerar om när du skulle ha arbetat och när du har varit frånvarande. 

      I denna e-tjänst rapporterar du om sjuklön och vård av barn. Du informerar om när du skulle ha arbetat och när du har varit frånvarande. 

    • Time Care - Mobilschema

      Här kan du som använder Time Care Planering/ Multi Access beställa en länk för att installera schema i din mobiltelefon.

      Här kan du som använder Time Care Planering/ Multi Access beställa en länk för att installera schema i din mobiltelefon.

    • Uppsägning - på egen begäran

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade, kontakta oss på telefon 0322-617020.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade, kontakta oss på telefon 0322-617020.

    • Vikarie från Multi Access till Time Care Pool

      Import av schema för timavlönade vikarie från Multi Access till Time Care Pool.

       

      Import av schema för timavlönade vikarie från Multi Access till Time Care Pool.

       

    • Ändra skatteavdrag

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

      E-tjänsten kan inte användas för anonymitetsskyddade.

    Omsorg och stöd (10)

    Telefoni (2)

    Utbildning och barnomsorg (22)

    • Anmälan till språkombudsutbildning - Campus

      Här anmäler du dig om du vill delta i Campus Alingsås språkombudsutbildning inom vård- och omsorg hösten 2024.

      Här anmäler du dig om du vill delta i Campus Alingsås språkombudsutbildning inom vård- och omsorg hösten 2024.

    • Anmälan till utbildning i svenska för invandrare - Campus

      Här anmäler personal sökande som saknar fullständigt personnummer till utbildning i svenska för invandrare (sfi).

      Här anmäler personal sökande som saknar fullständigt personnummer till utbildning i svenska för invandrare (sfi).

    • Ansökan/beställning av studiehandledning

      Det ligger i skolans uppdrag att organisera undervisningen för elever med ett annat modersmål så att de ges förutsättningar att utveckla kunskaper i skolans alla ämnen samtidigt som de lär sig det svenska språket. Ett sätt att tillgodose det behovet kan vara att ge eleven studiehandledning på modersmålet.

      En elev som inte klarar att följa undervisningen på svenska har rätt att få stöd i form av studiehandledning på sitt modersmål om hon eller han riskerar att inte nå de kunskapskrav som minst ska uppnås i ett eller flera ämnen. Studiehandledning på modersmålet regleras i 5 kap. 4 § skolförordningen. Ansvarig rektor tillstyrker eller avslår en ansökan/beställning om rätten till studiehandledning. Tilldelning av studiehandledning beslutas avenhetschef för modersmål.

      Det ligger i skolans uppdrag att organisera undervisningen för elever med ett annat modersmål så att de ges förutsättningar att utveckla kunskaper i skolans alla ämnen samtidigt som de lär sig det svenska språket. Ett sätt att tillgodose det behovet kan vara att ge eleven studiehandledning på modersmålet.

      En elev som inte klarar att följa undervisningen på svenska har rätt att få stöd i form av studiehandledning på sitt modersmål om hon eller han riskerar att inte nå de kunskapskrav som minst ska uppnås i ett eller flera ämnen. Studiehandledning på modersmålet regleras i 5 kap. 4 § skolförordningen. Ansvarig rektor tillstyrker eller avslår en ansökan/beställning om rätten till studiehandledning. Tilldelning av studiehandledning beslutas avenhetschef för modersmål.

      Den här tjänsten är stängd för underhåll
    • Avvikelser skoltaxi - till och från skola

      Här kan skolans personal anmäla om skoltaxi är sen till skola och/eller om skoltaxi är försenad att hämta upp skoltaxielever vid skolan för hemtransport.

      Här kan skolans personal anmäla om skoltaxi är sen till skola och/eller om skoltaxi är försenad att hämta upp skoltaxielever vid skolan för hemtransport.

    • Beslut om ställföreträdande rektor för Alströmergymnasiet och Campus

      Här meddelar du som rektor vid Alströmergymnasiet och Campus om ställföreträdande rektor.

      Här meddelar du som rektor vid Alströmergymnasiet och Campus om ställföreträdande rektor.

    • Beslut om ställföreträdande rektor för BOU, SL 2 kap 9 §

      Rektor utser och beslutar om ställföreträdare upp till sju arbetsdagar. Vid mer än sju arbetsdagar utser och beslutar verksamhetschef för förskolan/grundskolan ställföreträdare.

      Rektor utser och beslutar om ställföreträdare upp till sju arbetsdagar. Vid mer än sju arbetsdagar utser och beslutar verksamhetschef för förskolan/grundskolan ställföreträdare.

    • Digital lärresurs - säkerhetsbedömning

      Verksamheter inom BoU och KoU som vill köpa in en digital lärresurs (eller använda en gratisresurs) måste först säkerställa att resursen och dess informationsbehandling används korrekt och säkert enligt gällande lagstiftning för behandling av personuppgifter (GDPR).

      Som digital lärresurs räknas exempelvis appar, webbtjänster och tillägg.

      Verksamheter inom BoU och KoU som vill köpa in en digital lärresurs (eller använda en gratisresurs) måste först säkerställa att resursen och dess informationsbehandling används korrekt och säkert enligt gällande lagstiftning för behandling av personuppgifter (GDPR).

      Som digital lärresurs räknas exempelvis appar, webbtjänster och tillägg.

    • Digitala verktyg för pedagoger och elever - beställning

      Här kan du som beställningsansvarig beställa verktyg till pedagoger och elever.

      Här kan du som beställningsansvarig beställa verktyg till pedagoger och elever.

    • Ekonomifunktionen på barn- och ungdomskontoret

      E-tjänst för att få hjälp av barn- och ungdomsförvaltningens ekonomifunktion med följande ärenden:

      • Behörighet i system
      • Rättning av lön
      • Rättning av faktura
      • Fakturering

      E-tjänst för att få hjälp av barn- och ungdomsförvaltningens ekonomifunktion med följande ärenden:

      • Behörighet i system
      • Rättning av lön
      • Rättning av faktura
      • Fakturering
    • Fel- och stöldanmälan av personalverktyg och iPads inom skolan

      Här kan du anmäla fel och stölder av personalverktyg och iPads inom grundskolan, inklusive verktyg för SU-grupper.

      Här kan du anmäla fel och stölder av personalverktyg och iPads inom grundskolan, inklusive verktyg för SU-grupper.

    • Frånvaroanmälan för personal på Alströmergymnasiet

      Här anmäler du som arbetar på Alströmergymnasiet frånvaro och informerar om du behöver ersättare. E-tjänsten ska användas av alla personalgrupper.

      Här anmäler du som arbetar på Alströmergymnasiet frånvaro och informerar om du behöver ersättare. E-tjänsten ska användas av alla personalgrupper.

    • Låneavtal för pedagogiskt digitalt verktyg från Alingsås kommun

      Här ska pedagogisk personal signera låneavtal för sitt digitala verktyg.

      Här ska pedagogisk personal signera låneavtal för sitt digitala verktyg.

    • Samarbete med förskolepsykolog

      Förskolerektorer i Alingsås kommun kan ansöka om samarbete med förskolepsykolog.  Ansökan kan röra en insats och/eller konsultation på organisations-, grupp-eller individnivå. 

      Förskolerektorer i Alingsås kommun kan ansöka om samarbete med förskolepsykolog.  Ansökan kan röra en insats och/eller konsultation på organisations-, grupp-eller individnivå. 

    • Samarbete med Team kommunikation

      Rektorer i Alingsås kommun kan ansöka om samarbete med Team Kommunikation. I teamet ingår hörsel-och specialpedagog Carola Lindbom och logoped Frida Mjögeman. Team kommunikation ingår i enheten för Stöd och utveckling. Ansökan kan röra en utbildningsinsats och/eller konsultation på organisations-, grupp-eller individnivå. 

      Rektorer i Alingsås kommun kan ansöka om samarbete med Team Kommunikation. I teamet ingår hörsel-och specialpedagog Carola Lindbom och logoped Frida Mjögeman. Team kommunikation ingår i enheten för Stöd och utveckling. Ansökan kan röra en utbildningsinsats och/eller konsultation på organisations-, grupp-eller individnivå. 

    • SMS-inloggning för vårdnadshavare i Arena

      SMS-inloggning används för de som inte har mobilt bankID för identifiering.

      Receptionens personal fyller vårdnadshavarens uppgifter i denna e-tjänst. Särskild behörighet krävs.

      SMS-inloggning används för de som inte har mobilt bankID för identifiering.

      Receptionens personal fyller vårdnadshavarens uppgifter i denna e-tjänst. Särskild behörighet krävs.

    • Support samtycke till personuppgifter förskola/skola

      Support samtycke till personuppgifter förskola/skola

      Support samtycke till personuppgifter förskola/skola

    Övriga e-tjänster (19)

    • Aktivera skicka fil

      Detta steget måste du genomföra för att få tillgång till e-tjänsten skickafil. E-tjänsten vänder sig till dig som har behov av att skicka filer i olika storlekar och format. Filerna kan också skickas på ett informationssäkert vis. 

      Detta steget måste du genomföra för att få tillgång till e-tjänsten skickafil. E-tjänsten vänder sig till dig som har behov av att skicka filer i olika storlekar och format. Filerna kan också skickas på ett informationssäkert vis. 

    • Beställning till husansvarig på Kommunledningskontoret

      Här kan du som arbetar på Kommunledningskontoret lägga in beställningar till husansvarig för:

      • Kontorsmaterial som inte finns i ordinarie sortiment
      • Järnvaror, exempelvis klädkrokar

      Här kan du som arbetar på Kommunledningskontoret lägga in beställningar till husansvarig för:

      • Kontorsmaterial som inte finns i ordinarie sortiment
      • Järnvaror, exempelvis klädkrokar
    • Bevakningstjänster och utrustning

      Här informerar du säkerhetsenheten om ditt behov av bevakningstjänster och utrustning genom att besvara några frågor.
      Vissa beställningar går direkt till upphandlad leverantör och andra hanteras först av säkerhetsenheten innan de går vidare.

      Här informerar du säkerhetsenheten om ditt behov av bevakningstjänster och utrustning genom att besvara några frågor.
      Vissa beställningar går direkt till upphandlad leverantör och andra hanteras först av säkerhetsenheten innan de går vidare.

    • Boka Campus Hörsal (tidigare Sparbankssalen)

      Här bokar du Campus Hörsal i Utbildningens Hus.

      Här bokar du Campus Hörsal i Utbildningens Hus.

    • Feriejobb - intresseanmälan för arbetsplatser

      Här kan arbetsplatser i Alingsås kommun anmäla sitt intresse att ta emot feriejobbande ungdomar sommaren 2024.

      Här kan arbetsplatser i Alingsås kommun anmäla sitt intresse att ta emot feriejobbande ungdomar sommaren 2024.

    • Fullmakt postöppning

      Här ger du fullmakt för öppning av post som är adresserad till dig. Posten öppnas av registrator på din förvaltning.

      Här ger du fullmakt för öppning av post som är adresserad till dig. Posten öppnas av registrator på din förvaltning.

    • Geodata - beställning

      Här kan du beställa utdrag av geodata.

      Här kan du beställa utdrag av geodata.

    • Geodata - översikt

      Här kan du beställa översikt av geodata.

      Här kan du beställa översikt av geodata.

    • Grundkarta - Beställning

      test av beställningstjänst

      test av beställningstjänst

    • Nolhaga Parkbad - tillbudsrapportering

      Här rapporteras tillbud som rör allmänheten vid bad i Nolhaga Parkbad.

      Här rapporteras tillbud som rör allmänheten vid bad i Nolhaga Parkbad.

    • Vaktmästartjänster KLK

      Med denna e-tjänst beställer du vaktmästartjänster på Kommunledningskontoret. 

      Med denna e-tjänst beställer du vaktmästartjänster på Kommunledningskontoret. 

    • Vaktmästeritjänster Sveagatan 12

      Här kan du beställa tjänster av vaktmästaren på Sveagatan 12.

      Här kan du beställa tjänster av vaktmästaren på Sveagatan 12.

    • Visselblåsare

      Visselblåsarfunktionen är en rapporteringskanal som syftar till att medarbetare, uppdragstagare och förtroendevalda i Alingsås kommunkoncernen ska kunna anmäla allvarliga missförhållanden begångna av personer i ledande ställning, och känna sig trygga med att anmälningarna tas emot och hanteras på ett korrekt sätt.

      Visselblåsarfunktionen är en rapporteringskanal som syftar till att medarbetare, uppdragstagare och förtroendevalda i Alingsås kommunkoncernen ska kunna anmäla allvarliga missförhållanden begångna av personer i ledande ställning, och känna sig trygga med att anmälningarna tas emot och hanteras på ett korrekt sätt.