E-tjänst - beställning/fråga/ändring/felanmälan
Den här tjänsten kräver inloggningDenna e-tjänst används endast för ärenden som rör e-tjänster byggda i Open ePlatform. De kännetecknas av att webbadressen antingen börjar på internservice.alingsas.se eller minasidor.alingsas.se.
Här kan du:
- ställa frågor
- lämna synpunkter/förbättringsförslag
- begära ändring av befintlig e-tjänst
- göra en felanmälan
- beställa/avbeställa handläggarbehörighet
Om du vill föreslå en ny e-tjänst; kontakta e-samordnaren på din förvaltning.
Du som är e-samordnare beställer ny e-tjänst här.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Användar-id
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 år
Övriga upplysningar
Du kan läsa mer om Alingsås kommuns hantering av personuppgifter och GDPR (EU:s dataskyddsförordning) på Kommunportalen.
Har du frågor om hanteringen personuppgifter kan du mejla till kommunstyrelsen@alingsas.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Besök IMY:s hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@alingsas.se
Helpdesk
helpdesk@alingsas.se