Utlandsbetalning
Den här tjänsten kräver inloggningMed denna E-tjänst kan du skicka in ett underlag för utlandsbetalning.
Om du någon gång beställer varor och tjänster utomlands kommer inte fakturan via vårt ekonomisystem, utan den betalas manuellt.
Utländska fakturor betalas ut av ekonomiavdelningen efter att denna E-tjänst har skickats in.
De uppgifter som du bl.a. behöver ange är:
- Mottagarens namn och adress
- Kontonummer (IBAN-format)
- BIC (SWIFT-adress) för mottagarens bank
- VAT-nummer
Om du ska göra en betalning till USA krävs ett NAT-id (nationellt ID). Det kan vara ett ABA-, Routing- eller Fedwirenummer. Det är samma sak som clearingnummer här i Sverige. Numret består av 9 siffror.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
- Användar-id
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
Du kan läsa mer om Alingsås kommuns hantering av personuppgifter och GDPR (EU:s dataskyddsförordning) på Kommunportalen.
Har du frågor om hanteringen personuppgifter kan du mejla till kommunstyrelsen@alingsas.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Besök IMY:s hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@alingsas.se
Redovisningsenheten
kassan@alingsas.se