Företagshälsovård - synpunkter och avvikelser
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som chef eller annan beställare lämna synpunkter eller anmäla avvikelse på beställd eller genomförd tjänst inom företagshälsovården.
Synpunkten eller avvikelsen framförs i första hand av beställaren till berörd profession på företagshälsovården.
Om dialogen om synpunkt och eller avvikelse inte leder till förbättring eller åtgärd, ska beställaren fylla i denna e-tjänst.
Mottagare är HR-avdelningens kontaktperson mot företagshälsovården.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Så länge avtalet gäller, dock längst t.o.m 2024-12-31
Övriga upplysningar
Du kan läsa mer om Alingsås kommuns hantering av personuppgifter och GDPR (EU:s dataskyddsförordning) på Kommunportalen.
Har du frågor om hanteringen personuppgifter kan du mejla till kommunstyrelsen@alingsas.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Besök IMY:s hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@alingsas.se
HR-avdelningen