Telefoni
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du
Beställa
- mobil anknytning (fast nummer + mobilnummer)
- fristående mobilabonnemang
- mobiltelefon
- tillbehör, exempelvis headset, laddare eller mobilskal
- tilläggstjänster, exempelvis utlandssamtal eller softphone
- garantiservice eller service av skadad mobil
- mobilt bredband
- annat, exempelvis specialbeställningar eller nummerbyten
Observera att beställning av telefoniprodukter endast får göras av chef eller av chef utsedd beställare.
Ändra/avbeställa
- anknytning eller abonnemang
- namn i växeln
- sökord i växeln
- datamängd på befintligt mobilabonnemang/mobilt bredband
Fråga
- exempelvis fråga om lösenord eller PIN-/PUK-koder
Felanmäla
- exempelvis om din telefon inte fungerar som den ska
Annat
- om du behöver kontakta telefonisamordnaren angående andra ärenden
Om ditt ärende gäller en vårdnära mobil (VOOSAM/VANSAM-telefon); använd istället e-tjänsten Vårdnära mobiler (VOOSAM/VANSAM-telefoner).
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Användar-id
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 år
Övriga upplysningar
Du kan läsa mer om Alingsås kommuns hantering av personuppgifter och GDPR (EU:s dataskyddsförordning) på Kommunportalen.
Har du frågor om hanteringen personuppgifter kan du mejla till kommunstyrelsen@alingsas.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Besök IMY:s hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@alingsas.se
Helpdesk