Beställning till husansvarig på Kommunledningskontoret
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som arbetar på Kommunledningskontoret lägga in beställningar till husansvarig för:
- Kontorsmaterial/förbrukningsmaterial som inte finns i ordinarie sortiment
- Järnvaror, exempelvis klädkrokar
I e-tjänsten ska du ange artikelnamn, nummer och antal för att ordern ska bli rätt. Du kommer inte kunna se våra avtalade priser, men du kan få återkoppling från husansvarig med pris på varorna du vill beställa.
För kontorsmaterial: Gå in och sök upp artikeln här: https://www.lyrecocontract.se/web/ePortal/
För förbrukningsmaterial/järnvaror: Gå in och sök upp artikeln här: https://www.ahlsell.se/
Tänk på att kostnaden för beställningar utanför ordinarie sortiment hamnar på din enhet/avdelning.
Husansvarig samlar ihop beställningarna och gör en gemensam order till upphandlad leverantör.
Husansvarig beställer inte möbler och andra inventarier. Det görs på respektive enhet/avdelning.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 månader
Övriga upplysningar
Du kan läsa mer om Alingsås kommuns hantering av personuppgifter och GDPR (EU:s dataskyddsförordning) på Kommunportalen.
Har du frågor om hanteringen personuppgifter kan du mejla till kommunstyrelsen@alingsas.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Besök IMY:s hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@alingsas.se
Jessica Larsson
jessica.larsson@alingsas.se