Upphandling
Den här tjänsten kräver inloggningE-tjänst för alla typer av ärenden när det gäller upphandling.
- Anmäl din förvaltnings, avdelnings eller enhets upphandlingsbehov
- Dokumentation av direktupphandling
- Dokumentation av direktupphandling vid köpt vård inom socialförvaltningen
- Avvikelse eller synpunkt på avtal
- Elavtal - anmäl nya anläggningar eller flytt av befintliga anläggningar till nya elleverantören
- Frågor om upphandling eller avtal
Återkoppling sker snarast ? normalt inom 10 arbetsdagar med undantag för semesterperioder.
Läs mer om upphandling och inköp på Kommunportalen.
Ta kontakt med säkerhetsskyddschef Eija Suhonen via telefonnummer 61 69 19 för råd om handläggning.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Övriga upplysningar
Du kan läsa mer om Alingsås kommuns hantering av personuppgifter och GDPR (EU:s dataskyddsförordning) på Kommunportalen.
Har du frågor om hanteringen personuppgifter kan du mejla till kommunstyrelsen@alingsas.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Besök IMY:s hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@alingsas.se
Upphandlingsenheten
upphandling@alingsas.se