Kontakta fordonsenheten
Den här tjänsten kräver inloggningVälkommen att kontakta fordonsenheten med din fråga
Här kan du få hjälp med det praktiska men även frågor som rör den mer övergripande fordonshanteringen.
Vid akuta händelser i trafiken, ring alltid i första hand 112.
Exempel på ärenden som vi kan hjälpa dig med
- Beställning/uppsägning av fordon - Kan endast göras av chef
- Bilbokning (frågor/felanmälan)
- Bokning av biltvätt
- Fakturafrågor
- Service/besiktning
- Skadefrågor
- Frågor om tankning/tankkort
Mer information om fordonshantering finns på Kommunportalen.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Användar-id
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 år
Övriga upplysningar
Du kan läsa mer om Alingsås kommuns hantering av personuppgifter och GDPR (EU:s dataskyddsförordning) på Kommunportalen.
Har du frågor om hanteringen personuppgifter kan du mejla till kommunstyrelsen@alingsas.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Besök IMY:s hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Tekniska nämnden
samhallsbyggnad@alingsas.se
Fordonsenheten
fordon@alingsas.se